9/17/2012

35 km


I’ve just run 35 km. There is no need to mention that I am totally exhausted, right? I think I’ve just reached my physical limits of my body, which isn’t  very good news 3 weeks before my first marathon…I have no idea how I am gonna run another 7 km…but I still have 3 weeks to think it over and possibly look for some pieces of good advice from people who have accomplshed this magical 42 km already.

During this 3 h 46 min I only drank about 0,3 l water and had 2 packages of carbohydrate gel, which was really helpful giving me instantly loads of energy, but I should have probably had a lot more water and 1 more package of the carbstuff. (to defend myself, I have to tell you that I had a huge breakfast (porridge with banana and Apfelmuss) 2-3  hours before going to run and I also drank more than a liter - also isotonic drink with plenty of mineralsJ)

After 18 km my waist started aching, which has never happened before, and it still hurts quite bad. (not like an injury, but like a very high level of overexhaustion). But the real struggles came at around 28 km. My legs started to get very heavy, I couldn’t keed up my normal long distance tempo (around 9,3 km/h), I was actually running at a speed of an old lady during the last 5 km, and it is needless to say I was thirsty. I guess if I had more water on me I could have accomplished this last part much better. I had no power left what so ever… 

Thanks to Marina and Ben, my attention was totally distracted the whole time. For the first time in my life I didn’t listen to music but a Spanish learning podcast program: Notes in Spanish (http://www.notesinspanish.com/) more than 3 and a half hours long…I must have learned lots of Spanish without even realizing it. It is such a great way of learning. I will definitely write about that in another blog post.

As it is going to be my very first marathon ont he 7th October, I need the knowledge of the people with a lot more experience than I have. If anyone could give me a good advice for the next 3 weeks or for the race,  please do that!!


Lefutottam 35 km-t. Kb. 2 órával ezelőtt értem haza, de a testem még mindig teljesen padlón van. Erőtlen vagyok és le vagyok lassulva. Azt hiszem, ma elértem a fizikai tűrőképességem határait, ami persze nem a legjobb hír így 3 héttel az október 7-i maraton előtt. Egyszerűen fogalmam sincs, hogy fogom lefutni még azt a maradék 7 km-t. Nagyon rá kell pihennem arra napra. Még van 3 hetem, hogy átgondoljam, utánaolvassak, utánakérdezzek nálam tapasztaltabb emberektől, hogy hogy is lehet csúcsformába kerülni egy bizonyos napra.

Elkövettem sajnos azt a hibát, hogy 3h 46 min hosszú futáshoz mindössze 0,3 l vizet és 2 csomag szénhidrát gélt vittem magammal….Okos döntés volt, ugye? (azért védelmemben elmondanám, hogy reggel 2-3 órával a futás előtt egy óriási banános apfelmussos zabpehely tálat reggeliztem, valamint megittam fél liter teát és fél liter izotóniás italt, így aztán az első 15 km-en egyáltalán nem volt szükségem energia és folyadék utánpótlásra, azután viszont annál inkább)

A 18. km volt a vízválasztó, amikor is elkezdett fájni a derekam, így azután a felsőtestemet egy kicsit előredöntve futottam tovább (valószínűleg egyébként is ez lenne a helyes tartás, mert így kevesebb teher nehezedik a derékrészre) Még mindig fáj a derekam, de egyáltalán ne úgy mint egy sérülés, hanem egyszerűen nagyon durván túlerőltettem. Az igazi szenvedés viszont 28 km után kezdődött, amikor is kezdtek elnehezedni a lábaim, a normál hosszú táv tempómat (kb. 9,3 km/h) egyáltalán ne tudtam már tartani; a további km-eket egy idős hölgy tempójában nyomtam végig, és a vizem is elfogyott. Azt hiszem a vízhiány is az egyik oka annak, hogy ennyire kikészített ez a futás fizikailag.

Hála Bennek és Marinának a http://www.notesinspanish.com/-ról, a figyelmemet mindvégig sikeresen eltereltem. Életemben először nem zenére futottam, hanem mindvégig spanyol nyelvtanuló podcast műsorokat hallgattam. Valószínűleg rengeteget tanultam anélkül hogy  észrevettem volna. Erről a nyelvtanulási módszerről még biztosan fogok írni a közeljövőben, mert tényleg annyira hatékony és szórakoztató.

Kérek mindenkit, hogy ha tud nekem adni valami tutitippet a következő 3 hétre vagy a nagy napra vonatkozóan, akkor mindenképp ossza meg velem!! Még ha számára triviálisnak tűnik is, lehet, hogy nekem nagy segítség. Köszönöm!

No comments:

Post a Comment