7/25/2012

Faking seaside holidays in sunny Berlin



2 évvel ezelőtt még szánalmasnak találtam, ma viszont inkább aranyosnak, hogy a németek mennyire tudják értékelni a napsütést. Amint a felhők mögül akár csak 5 percre is előbújik a nap, ők már kint ülnek, nem számít, hogy egyébként cask 10 fok van. Ha pedig megérkezik a (pár hetes) nyár, a parkok csordultig vannak a bikiniben, fürdő (alsó)nadrágban (egyes park szegletekben akár anélkül) napfürdőző emberekkel. Ez hétvégén már annyira durva méreteket ölt, hogy nincs semi privát szférád…






Ma van szerintem az idei nyár eddigi legmelegebb napja itt Berlinben, és mivel szabadnapos vagyok, elsétáltam (kb. 3 perc) a közeli parkba egy kicsit olvasgatni, napozgatni, és nagyon jól is esett. Igaz, hogy még mindig hiányzik nyaranta a tenger, igyekszem is legalább évente egyszer eljutni valami meleg helyre, de hát a kicsit is értékelni kell, nem igaz? Egészen a múlt hét végéig kabátban jártam…ahhoz képest most szinte Hawaii-on érzem magam. J



Sminkesként természetesen nagyon érdekel a bőrápolás, a bőrvédelem; úgy gondolom, hogy a bőrproblémák megoldása nem az alapozó felvitelével, még csak nem is a hidratálással, hanem a helyes táplálkozással, belső hidratálással és általánosságban az egészséges életmóddal kezdődik.
Természetesen rengeteg teória létezik arról, hogy mi is az egészséges életmód része, táplálkozásban is és azzal kapcsolatban is, hogy mitől lesz szép a bőrünk, és mivel ártunk neki. Az esetek 90%-ában a napsugárzás kártékony hatásairól lehet olvasni, és arról, hogy minden eszközzel védekeznünk kell ellene, hiszen a bőr öregedéséért nagyon nagy részben Ő (a nap) a felelős.
Munkám során is rengeteg olyan - főként idősebb, de sajnos fiatalabbakkal is - nővel találkoztam, akik pigment zavarokkal, májfoltokkal küzdenek, és már nem tudják, hova forduljanak megfelelő fedésű alapozóért. Ez is azt erősíti meg, hogy a napsugárzás ellen védekezni kell.

Mivel igen sok az ellenérv, nagyon szöget ütött a fejemben az a youtube video (http://www.youtube.com/watch?v=VNxacwPe5Vw&feature=BFa&list=ULWye6RRHhBgs), amit ma délelőtt láttam. Egy brit nutritionist, Star Khechara azt mondja, hogy igenis ki kell tennünk magunkat a napsugaraknak, hiszen a nap energiát ad, és ez az egyetlen módja szervezetünkben a D vitamin előállításának. Az állati eredetű táplálékon keresztül bevitt D vitamint fake-nek nevezi. Természetesen nem arra buzdít, hogy minden “hófehérke” feküdjön ki a tűző napra 3 órára, és égesse magát szénné, hanem arra, hogy lassan és fokozatosan -de napvédő krém nélkül - napfürdőzzünk, mégpedig rendszeresen. A napvédő krémeket veszélyesebbnek tartja mint a napot. Ha pedig az ember már szerzett egy kis színt, az maga a napvédő “szer”. A helyes - gyümölcsökben, zöldségekben nagyon gazdag - táplálkozás is véd a leégés ellen. Azt mondja, hogy ha az ember nem kap megfelelő mennyiségű D vitamint, azzal elősegíti különböző daganatos betegségek kialakulását. Ezt arra hozza fel ellenérvként, hogy sokan a napsugárzást teszik felelőssé a bőrrák kialakulásáért. Miközben a napvédő szerek évről évre kelendőbbek a piacon, ezzel párhuzamosan a bőr rákos megbetegedéseinek a száma is felfelé ível. Ez valóban figyelemre méltó. Arról már korábban is hallottam, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy milyen naptejjel védekezik az ember, mert azok a készítmények, amik kémiai úton védik a bőrt, maguk is kártékonyak.(Ennek biztosan még jobban utána fogok olvasni a napokban.)   

Ezen a videón felbuzdulva - mivel nekem azért már az áprilisi görög nyaralás és a 2 héttel ezelőtti magyarországi kiruccanás során let egy kis színem - ma másfél órát töltöttem a napon, mégpedig napkrém nélkül. Az arcomra sem tettem extra semmit, de még talán a délelőtt felkent SPF 25 -et tartalmazó arckrém hatott valamit, és azért biztos ami biztos feltettem napszemüveget és kalapot J
Azt már biztosan állíthatom, hogy nem égtem le, és nagyon szépen barnultam a relative rövig napon töltött időhöz képest. DE: egyrészt nem a földközi tengeri vagy afrikai napról beszélünk, hanem a szánalmas - magához képest azért persze meleg - észak-németországi napról, másrészt pedig azért még egy alkalomból nem vonok le messzemenő következtetéseket. Hozzáteszem, maga a nutritionist csaj Dél-Angliában lakik, ahol azért megint csak viszonylag nehéz leégni…
Szóval az a lényeg, hogy nem tudom eldönteni, hogy higgyek-e a teóriának. Ha valakinek van ezzel kapcsolatban infója, azt szívesen “meghallgatnám.” 

No comments:

Post a Comment