8/02/2012

Organic or non-organic?

Tudom, hogy sokkal jobbat teszünk a testünknek, ha bio gyümölcsökkel és zöldségekkel tápláljuk, tudom, hogy mennyi méreg kerülhet egy hagyományosan termesztett és szállított termékbe, tudom, hogy akár súlyos betegségeket is előidézhetnek ezek az anyagok...(az ember azt gondolja, hogy egészségesen táplálkozik,
mert sok friss zöldséget és gyümölcsöt fogyaszt, aztán pont ezek miatt betegszik meg, ez morbid :-(

Szóval mindezekkel a tényekkel tisztában vagyok, de aki járt már bio üzletben, az tudja, hogy a gyümölcsök, zöldségek gyakran dupla annyiba kerülnek, mint a hagyományos termékek. Sajnos egyelőre nem engedhetem meg magamnak, hogy mindenből a biot válasszam, és ez tény :-(( DE: utánaolvastam a neten (pl. http://greenopolis.com/myopolis/blogs/aresende/what-you-should-shouldnt-buy-organic ), és megtudtam, hogy itt is vannak fokozatok; vagyis nem minden zöldség és gyümölcs szívja magába nagy mértékben a mérgeket. Pl. az egzotikus gyümölcsök, mint a banán, kiwi, ananász, mangó, papaya nem organikusan is egészségesnek számítanak, és pl zöldségek esetében hagymából, spárgából brokkoliból stb. sem feltétlenül kell organikusat választani. (Természetesen az organikus mindig a legtisztább megoldás, de itt most szükségmegoldásról beszélek.)

Ahol FONTOS, hogy bio legyen, mert nagyon sok méreganyagot szívhatnak magukba:

Zöldség:
- édespaprika, zeller, saláta, spenót, burgonya, répa, zöldbab, stb.

Gyümölcs:
- alma (ami nagy kár, mert én kiló számra vagyok képes tömni magamba), nektarin, őszibarack, eper, cseresznye, szőlő, körte, stb.
(ezek az elsők a legtöbb listán. akit mélyebben érdekel a téma, az pl. a fent említett honlapon utánaolvashat)

Szóval egyelőre ezen az elven fogok zöldséget és gyümölcsöt vásárolni. Az ananászt és társait továbbra is a  piacon szerzem be, a többit pedig igyekszem bioboltban megvenni.
A tegnapelőtti "egzotikus" piaclátogatás eredményét itt láthatjátok:


No comments:

Post a Comment